torsdag 28 oktober 2010

Innehållslöst.

Just nu ser mitt liv inte speciellt spännande ut.. Dagarna flyter ihop, och jag går runt som i dvala. Jag behöver inte använda hjärnan till något mer vettigt än att fundera ut vilken kanal jag ska välja, eller om klockan är matdags.. Matdags är det ofta, eftersom jag och Loke inte har viktigare saker för oss. Och då kan det vara trevligt att fördriva tiden med mat.
Jag tycker att det är dags för Loke att bli frisk nu, innan jag rullar fram.
Dessutom vill jag ha ett liv, träffa vuxna människor som faktiskt svarar på tilltal och som respekterar vad jag säger. Loke har blivit så blassé av mina åthutningar att han bara rycker på axlarna och tar nästa chans han får att göra hyss. Gärna samma hyss som jag precis sa åt honom att han inte fick göra.
Höjdpunkten på dagen är när lilleman har somnat och jag får sällskap framför tv:n av F. Då slipper jag använda hjärnan och överlåter kanal-väljandet åt honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar