tisdag 13 oktober 2009

Det här med att blogga..

Det gäller ju att ha tid över till det också. Och när man väl får en liten stund över gäller det att orka, och ha tillgång till internet. Det är inte varje dag det händer. Men det har ni nog säkert märkt..

Idag har Lilleman ätit morotspuré till lunch. Det tycker han är jättegott. Men att morötter kunde ta sååå lång tid att koka hade jag ingen aning om. Man får ju förbereda lunchen en timme i förväg, och då skär jag ändå morötterna i så tunna skivor jag kan. Jag skulle ju kunna köpa en burk morotspuré iofs, men det känns mer genuint att göra den själv. För såå jobbigt är det ju inte. Beroende på hur otålig Lilleman är..
Nu drar Lilleman sin farbror i håret så han tjuter rakt ut, och så flinar han. Jag kanske skulle ta och rädda Patrik. Stackaren är ju så håröm.

Sådär ja, nu är han räddad. Nu ska jag hjälpa Patrik baka en sockerkaka. Misstänker att det blir jag som får göra det tråkiga, typ diska och så. Sen ser jag fram emot linedance ikväll. Glatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar