torsdag 8 oktober 2009

Obefintligt med sömn..

..kan knäcka den starkaste.
Lilleman har haft lätt feber i två dagar nu, och varit allmänt hängig och grinig. Så babysimmet hoppades över igår, och kvällen tillbringades i TV-soffan där vi slötittade på nya säsongen av Scrubs och sen Grey's. Vid halv nio när Liten hade somnat som en stock i min famn la jag honom i spjälsängen vilket resulterade i uppspärrade ögon och ett surt blängande innan underläppen började darra. Så det var bara att ta upp honom igen, och åter försöka få honom att somna. När jag försökte lägga ner honom i sängen 40 minuter senare hände precis samma sak. Och så upp igen, och den gången var han på bushumör och skulle roas i en halvtimme, innan det var dags att sova igen. Jag la ner honom i sängen, och han sov vidare! "Finaly!!" tänkte jag i mitt stilla sinne och gick för att borsta tänderna och göra mig klar för natten. Lagom till jag var klar hörde jag ett missnöjt ylande från spjälsängen. Så det var bara att plocka upp Lilleman igen.
Sådär höll vi på till ca 03.27 i natt, när han äntligen somnade och sov ett par timmar i sträck. Men då låg jag istället vaken och väntade på att han skulle vakna efter en kvart, vilket ju inte hände. Så jag missade nog nästan en timmes värdefull sömn där, innan jag slocknade.
Nu börjar jag känna mig riktigt mör, och hoppas att den kommande natten blir bättre. Men jag ska väl inte hoppas på för mycket..

Snart måste vi till affären för att köpa blöjor, och låna en borr så vi kan montera de nya gungfötterna till spjälsängen. Då kanske jag kan vagga Lilleman till sömns inatt. Hoppashoppashoppas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar