onsdag 30 september 2009

Oj då..

Det slog mig att jag inte hade uppdaterat min blogg på ett tag. Det kan ju iofs ha att göra med att jag har haft så sjukt mycket att stå i.
Förra veckan var all fokus inställt på dopet som gick av stapeln i söndags.
I torsdags njöt jag av mitt frisörbesök som var välbehövligt. I tre sköna timmar fick jag bara sitta och bli ompysslad och läsa skvallertidningar. Tänk vad lite som behövs för att man ska återfå sina krafter. Och dessutom blev jag grymt snygg i håret. Det gröna i luggen var många skeptiska till innan de fick se det. Men det är ballt.
Fredags eftermiddag gick åt på Kupolen i borlänge där jag och Fredde köpte lite kläder, och sen avrundade vi kvällen på Maxi, vilket var mindre kul. Men vi fick allt handlat som vi behövde.
Lördagen tillbringades åter i borlänge där vi lallade runt på Kupolen igen, fast i sällskap med nästan hela min familj. Sen avslutade vi dagen med en sen lunch på en mysig thai/sushi restaurang. Och hör och häpna; Jag åt 2½ bitar sushi! Två och en halv! Det verkar som att min sushikarriär har tagit ett stort steg framåt. Med tanke på att jag förr knappt kunde tänka ordet sushi utan att må dåligt.
Lördagkvällen gick åt till att baka tårtor till dopet. Det höll på att sluta i katastrof några gånger, men efter lite lagande och lappande var tårtorna snygga som aldrig förr. Tydligen blev de goda också, för jag fick många komplimanger för fikat på dopet.
Och så dopet då.. På förmiddagen när allt det sista skulle fixas iordning, inklusive jag, var hjärtattacken nära. Men när det närmade sig infann sig ett lugn som jag inte har en aning om vart det kom ifrån, men det var välkommet. Till sist avlöpte dopet hur bra som helst, och det visade sig att jag ju inte hade något att oroa mig för. Det kan bero på all hjälp som jag fick av mina nära och kära. Hade aldrig klarat det utan er!
Och alla presenterna vi fick var helt underbara! Vi kommer använda allt med glädje! Lilleman gillar redan sina skivor med barnvisor. Och leksaken från morbror och moster var helt klart det bästa i hans tycke. Den är med överallt!

Nej, nu hinner jag inte skriva mer. På schemat står nu middag med min kära mor, och sen bär det av till Falun för babysim.
Simma lugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar