torsdag 17 september 2009

Spirometri..

..är ett fancy nytt ord vi lärde oss igår. Onödigt vetande får man aldrig nog av..
Hur som helst. Det var troligtvis inte någon svininfluensa.. Men lite nervös blev man när vi kom till vårdcentralen och ville ha en tid för att Fredde hade svårt att andas och personalen skickade ut oss illa kvickt och tog in oss bakvägen direkt till ett behandlingsrum och sa att vi minsann inte fick sitta i väntrummet som normala människor. Det kunde ju kanske vara flunsan, även om dom "inte trodde det".
Men när doktorn väl kom så konstaterades att Fredde nog bara hade en släng av astma. Vi får se på måndag när provsvaren på spirometrin* kommer.

Annars så har jag haft fullt upp med linedance och babysim. Lilleman älskar att simma, men blir lite sur när han inte kommer nånvart. Vi får väl se till att han får lära sig crawla när han är 3 år. Det är tydligen så tidigt dom kan lära sig nu för tiden.

Aa, justde. Det är ju dop nästa vecka också. Crap. Vet inte riktigt hur jag ska lyckas organisera en så stor tillställning. Är ju inte riktigt min grej. Så stressnivån ökar stadigt för varje dag som går. Får hoppas nu att jag inte blir sjuk, men det ser inte så ljust ut med tanke på snoret som rinner och huvudvärken som dök upp inatt.. Måste hinna baka ett hundratal bullar, räkna ut hur mycket folk som kommer och hur många tårtor som behövs, gå till frissan, kolla vart dopklänningen finns, städa lägenheten så folk kan sova över mm. Utöver att ta hand om Lilleman. Jag kommer säkert på mer som måste göras.
Paniken är nära nu...


*Spirometri, är en lungfunktionsundersökning som utförs med spirometer. En undersökning av hur lungorna fungerar. Undersökningen görs genom att patienten andas samt blåser ut genom ett munstycke kopplat till en apparat som mäter lungornas förmåga.

2 kommentarer:

  1. Äsch då. Det löser sig.

    Jag kan hjälpa till och göra kroppkakor!?

    SvaraRadera
  2. Har ni haft dop och jag va INTE bjuden ? Måste bara fråga alltså.....

    SvaraRadera