tisdag 8 september 2009

Inte mitt smartaste.

När jag var gravid hörde jag talas om att man blev väldigt tankspridd och förvirrad när man väl hade fött barn. Och jag trodde aldrig att det var så illa som det faktiskt är..
Igår hoppade jag in i duschen på förmiddagen, drog igång vattnet och inväntade en bra temperatur innan jag började njuta av duschen. Tills jag insåg att jag fortfarande hade BH:n på mig..
Senare på eftermiddagen stod jag på mammas veranda och åt ett äpple som jag plockat från äppelträdet. Och när jag sedan var klar tänkte jag kasta ut det i buskarna. Så jag tog ett steg bakåt, hukade mig lite för att inte kasta äppelskruttet upp i taket och tog i för kung och fosterland för att få iväg det hela vägen över gräsmattan och in i buskarna. Det slutade med att jag fick skura äppelmos från halva verandan, inklusive taket..
Att man blir halvt hjärndöd är mer rätt. Jag skulle nog glömma huvudet i kyldisken på ICA eller nån annanstans om det inte satt fast..

Nu är jag om möjligt ännu mer slut i huvudet, efter kvällen linedance pass. Det var sjukt kul, så det tänker jag fortsätta med. Kan lova att det blev ganska många skratt när man snubblade runt i lokalen och låtsades att man hade koll. Det får nog bli ett träningspass i helgen med mamma och svärmor för att försöka minnas några steg till nästa vecka.

Snart är det dags för sängen. Ska sova riktigt gott. Ser fram emot imorgon kväll då det blir första babysimmet med Lilleman. Mys!

2 kommentarer:

  1. HAHAHAHAAHAHAHHAAHAHAHA... otroligt roligt det där med BH:n.

    Och jag som trodde jag var tankspridd. Jag har mött min överkvinna. Ser då inte fram emot den dagen jag har fött barn. Jag kommer nog tappa bort mitt huvud, trots att det sitter fast.

    SvaraRadera
  2. Stackars dig ! Som sagt, jag är också ganska tankspridd av mig ! puss !

    SvaraRadera