söndag 20 september 2009

Uppe med tuppen

Här hemma är vi redan vakna. Eller, vi har varit det i över en timme redan. Förutom Fredde som fortfarande ligger och sover. Lyckost. Men å andra sidan gick jag och la mig innan 22.00 igår. Våran planerade filmkväll blev inte av eftersom Fredde var ute på andra äventyr som tog mycket längre tid än planerat.
Jag sitter här och zappar på tv:n och som vanligt är det inget som är värt att se. Funderar på om jag ska ta och baka dom där bullarna till dopet idag. Så kan jag bocka av en sak på listan iaf.

Lilleman håller på att slumra till i min famn, man kanske skulle lägga sig på sängen med honom och blunda en stund till. Risken finns att jag blir tröttare nästa gång vi går upp. Men i valet mellan soffan och tv:n som inte har nåt att erbjuda och den varma sköna sängen vet jag vad som vinner...

Sängen nästa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar